Moje webové stránky členěné podle kategorií

k nalezení zde: Fotografie Lenka Přibáňová

pondělí 7. července 2014

POKLADY INDIÁNŮ

 Když se rozhodnete cestovat po Jihozápadě USA, tak určitě do svého plánu nezapomeňte zahrnout Antelope kaňon a Monument Valley. Oba parky jsou naprosto úžasná místa a jsou na území indiánské rezervace, takže v těchto oblastech budete potkávat indiány kmene Navaho, kterým taky zaplatíte vstupné. Velikým překvapením pro mě bylo, že vesměs všichni indiáni tohoto kmene jsou obézní. Je opravdu oříšek najít nějakého štíhlého indiána.
Co se týká cen, vstup do Monument Valley není tak vysoký, za auto zaplatíte 20 dolarů, ale horší je to s návštěvou Antelope kaňonu. Všechno je  o poptávce, takže se ani nemůžeme divit, protože kaňon je malý a lidí, co chtějí tu nádheru spatřit opravdu moc, ale stojí to za to. V Grand kaňonu a Yellowstonu se lidi rozptýlí, ale tady bohužel ne. Do kaňonu je potřeba rezervaci předem, kterou musíte učinit dostatečně včas. Rezervovali jsme si prohlídku tuším měsíc dopředu a stejně to nestačilo, protože jediný čas, který byl ten den k dispozici, byla sedmá hodina ranní. Protože nejlepší světelné podmínky, zvláště pro focení,  jsou  kolem poledne, nemohla jsem se s tím ránem smířit, proto jsem si objednala sama pro sebe tour, která je více jak dvojnásobně drahá. Ale řekla jsem si, že se sem pravděpodobně vícekrát nepodívám, proto jsem neváhala. Ještě předesílám, že normální vstup stojí pro jednoho člověka 34 dolarů. Vstup do všech národních parků stojí 80 dolarů pro celou posádku auta a platí na celý  rok. Kluci měli ranní prohlídku v klidu, protože byli v kaňonu v počtu celkem asi sedmi lidí, což je na druhou stranu luxus, protože kolem poledne už je kaňon tak zaplněn, že prakticky neuděláte foto bez člověka, pořád se s někým strkáte a o někoho zakopáváte, pokud si tedy nezaplatíte „Phototour“, což znamená alespoň tu výhodu, že průvodci vyprázdní na chvíli prostor, zastaví ostatní skupiny a vy máte pár minut na focení bez lidí. Můj foťák dostal neuvěřitelně zabrat. V kaňonu je ve vzduchu tolik písku, který zvedají jak lidi svojí chůzí, tak vítr, který do kaňonu vnikne a taky průvodci, vybavení lopatkami a zvedající oblaka písku do světelných kuželů.

V Monument Valley si jezdíte autem mezi obrovskými monumenty a nechápete, kde se tady mohly vzít. Ne nadarmo je znáte z reklamních fotek nebo ze slavných filmů, jsou vážně úchvatné. My osobně jsme měli tu skvělou možnost jezdit a fotit mezi červenými pískovcovými skalními útvary v písečné bouři. Zvířený písek zahaloval skály do oblak písku a v jednu chvíli  jsem si dokonce myslela, že mě vítr odfoukne z vyvýšeniny, na které jsem zrovna stála.  Ne vždy je možné vybrat si čas návštěvy krásných míst a už vůbec ne všechna ta krásná místa fotit v západu slunce. Škoda, ale to bych musela po USA jezdit a pobývat zde minimálně dva měsíce. Nicméně ani tak není čeho litovat.




























Žádné komentáře:

Okomentovat