Moje webové stránky členěné podle kategorií

k nalezení zde: Fotografie Lenka Přibáňová

úterý 15. července 2014

PERLY UTAHU - CANYONLANDS A ARCHES

Městečko Moab je významným turistickým centrem. V jeho okolí se nacházejí snadno dosažitelné dva nádherné národní parky Utahu  - CANYONLANDS a ARCHES. První z parků je rozdělen na tři naprosto odlišné části. Tu část, kterou je možné prozkoumat pouze pěšky nyní pominu, protože tu jsme z časových důvodů nenavštívili. Z druhé části je to do té třetí autem asi 300 km, protože je třeba celý park objet. Proč tomu tak je, pochopíte v momentě, kdy se ocitnete v překrásné části Island in the Sky. Ze stolové hory, která má rozlohu asi 70 kilometrů čtverečních hledíte dolů na plošinu, do níž se zařezávají hluboké kaňony řek Colorado a Green River.  Stojíte na vyhlídce a vidíte, jak  červenohnědé skalní stěny padají kolmo dolů, až do hloubky 300 metrů. Podívaná je to opravdu nádherná. Hned vedle tohoto národního parku je ještě Dead horse Point State park. Přiznám se, že tuhle nádhernou vyhlídku jsme málem vynechali, za což bych si asi rvala vlasy J. Byl totiž podvečer a my po celodenním cestování už byli dost unaveni a stále jsme nevěděli, kde složíme hlavu. Honza, náš spolucestující, pravidelně už kolem čtvrté hodiny odpolední za prvé dostával hlad a za druhé už chtěl prostě bydlet. Jenomže já s Jirkou jsme větší blázni, aby nám nic neuniklo, klidně na ubytování dojíždíme za tmy. Jenže to pozdní odpoledne jsem rovněž podlehla jakési domněnce, že na téhle vyhlídce už nic moc nebude a jako důkaz jsem v ruce držela cestopis jistého plzeňského cestovatele a prstem jsem zapichovala na fotku, která byla v knize s tímto místem spojena. Prostě nic, co bychom už neviděli. Naopak místo, které se mi na fotkách tolik líbilo, mě ve skutečnosti zklamalo a říkala jsem si, kam až pro tu fotku musel dotyčný cestovatel dojít, aby to tak vyfotil. Jeli jsme směr státní park a pořád se dohadovali, jestli tam opravdu chceme nebo ne a ještě u brány do parku jsme to řešili. Rančer nás dokonce posílal dál a nechtěl ani vstupné, protože je prý velký vítr. A to tedy vážně byl. Opět to byly takové nárazy, že člověk proti větru nemohl ani dýchat a ani se  pohybovat. Ještě za námi rančer vyběhl ven z boudy, aby nám dal prospekty a my se tedy konečně všichni rozhodli, že když už za námi i běžel, že tam musíme.
Dojeli jsme na parkoviště, došli k vyhlídce a mě to málem porazilo. Byl to  ten úžasnej pohled, který jsem viděla na fotkách a tolik se mi líbil! Tak si představte, že chybička se do knížky vloudila a u dvou fotografií byly zaměněny texty!!!





























Žádné komentáře:

Okomentovat