Moje webové stránky členěné podle kategorií

k nalezení zde: Fotografie Lenka Přibáňová

čtvrtek 3. července 2014

USA - GRAND KAŇON

Kdybych měla označit místa, která se mně z mého třítýdenního cestování po USA líbila nejvíc, tak bych určitě musela říct, že Grand kaňon, Yellowstone, Las Vegas, překrásné meandry řeky Colorado -  Horseshoe Bend a Dead horse point, Antelope kaňon a sekvoje. No a pak hned všechny ostatní parky. Byl to nářez, naprosto intenzivní zahlcení jedinečných přírodních krás. 
Grand kaňon patřil mezi místa, které jsem vždy toužila vidět. Prvně jsme řeku Colorado spatřili na vyhlídce na meandr této řeky ve tvaru podkovy, Horseshoe Bend. To odpoledne foukal dost silný vítr a cesta k vyhlídce vedla převážně v písku, takže se neustále zvedala oblaka drobných zrníček a bičovala nás do těla. U vyhlídky zrníčka písku vystřídal písek hrubší a doslova to bolelo, když vítr zvedl tato oblaka a sypal je prudce na nás. Ale to mi vůbec neznepříjemnilo dechberoucí výhled na neskutečně zelenou vodu, na krásný, hluboký zářez řeky. Nechtělo se mi z té vyhlídky vůbec odejít a ukazatel toho, že se mi něco opravdu hodně líbí, je skutečnost, že se do mých očí vlijí slzy dojetí, že tu nádheru můžu spatřit na vlastní oči. A jak jinak, hledala jsem kapesníky. A totéž se mi stalo další den v Grand kaňonu na vyhlídce Lipan point. Grand kaňon jsem poznala dokonce i v jeho útrobách, kdy jsme sestoupili k jeho dnu 900 metrů, přiblížili jsme se řece, která nebývá vidět z každé vyhlídky, protože je opravdu velmi hluboko zaříznutá do dna obrovského kaňonu.


















Žádné komentáře:

Okomentovat